Украсени гърбове и архивни конци: Основни тенденции на филмовия фестивал в Кан

Picture of Изискана
Изискана
Главен редактор
Украсени гърбове и архивни конци: Основни тенденции на филмовия фестивал в Кан

Червеният килим на прочутите стъпала на Двореца на фестивалите е сгънат за тази година след приключването на тазгодишния филмов фестивал в Кан. Самото събитие, чийто финал бе церемонията по закриването, се проведе от 14 до 25 май, като даде възможност на дизайнери и звезди да покажат най-грандиозните си изделия заедно с премиерата на техните очаквани проекти.

Фестивалът се превърна в дестинация за подобно зрелище, тъй като марките все повече се преплитат с филмовата индустрия, навлизайки навсякъде, където могат, за да завладеят дори и малка част от пазара. Стремежът към това има смисъл в контекста на бизнеса и излагането, като разширява портфолиото на някои от най-големите имена в модата, за да се свърже в крайна сметка с много по-различна аудитория.

В продължение на 19 години Chanel например работи с фестивала Трайбека по програмата Artists Awards – инициатива в подкрепа на режисьори и артисти, чиито участници за 2024 г. бяха обявени сред филмовия фестивал в Кан. Френската модна къща също така подкрепи продукцията на редица филми, участващи в тазгодишното събитие, сред които „Марчело Мио“ на Кристоф Оноре и „Мегаполис“ на Франсис Форд Копола, с които марката „придружаваше“ филма на червения килим, обличайки някои от централните му звезди.

Kering е друга марка, която твърдо е установила своето място сред филмовия елит, организирайки свое собствено годишно събитие „Жени в движение“, което подчертава приноса на жените към филмовата индустрия. Тази година наградата на групата за изгряващ талант бе присъдена на малайзийската режисьорка Аманда Нел Еу, която получи отличието по време на вечеря в Кан.

Една от марките в портфолиото на Kering обаче е тази, която вероятно е водеща. Миналата година Saint Laurent стартира собствено продуцентско студио, а сега луксозната марка присъства в Кан, за да промотира три филма, всеки от които се състезава за официалната селекция за 2024 г. Това начинание предостави на творческия директор Антъни Вакарело възможността да се занимава с костюмите за продукциите като част от усилията му да „насочи марката към бъдещето“.

Освен новите начини за получаване на доходи и възможностите за подкрепа на творци, които не се занимават с мода, филмовият фестивал в Кан действа като продължение на вече приключилия сезон на наградите, като държи марките в центъра на вниманието, когато напливът от червени килими в началото на годината започне да намалява. Събитието се е превърнало в синоним на блясъка, привличайки знаменитости и личности от цял свят, което създава по-международна перспектива за тенденциите във висшата мода. Ето само някои от тях, които украсиха червения килим в Кан.

Украсени гърбове

Бела Хадид с Dsquared и Chopard, Роузи Хънтингтън-Уайтли с Tom Ford и Ева Херцигова със Saint Laurent

Бела Хадид с Dsquared и Chopard, Роузи Хънтингтън-Уайтли с Tom Ford и Ева Херцигова със Saint Laurent

За много високопоставени участници в това издание на филмовия фестивал в Кан всичко беше свързано с гърба. Макар че блестящите колиета все още бяха на разположение, страстта към блясъка се пренесе и върху гърбовете на роклите, спускайки се по голите рамене в типично фини орнаменти. При визията на Saint Laurent за Ева Херцигова например черната копринена рокля на чешкия модел контрастираше с три верижки, които се спускаха по отворения ѝ гръб. Бела Хадид пък съчета бижутата си Chopard с рокля Dsqaured от 2006 г. с каишки с бижута.

Различен поглед към тази тенденция предложи Кейт Бланшет, чиято минималистична панелна визия на Jean Paul Gaultier беше издигната с помощта на колие за рамо от Louis Vuitton, което беше драпирано над бюста на роклята и блестеше със скъпоценни камъни и преправен метал.

Кейт Бланшет в Haider Ackermann за Jean Paul Gaultier и Louis Vuitton High Jewellery

Кейт Бланшет в Haider Ackermann за Jean Paul Gaultier и Louis Vuitton High Jewellery

Черно-бяла класика

Ева Грийн в Chanel, Тейлър Хил в Messika и Balmain и Селена Гомес в Saint Laurent

Ева Грийн в Chanel, Тейлър Хил в Messika и Balmain и Селена Гомес в Saint Laurent

Много от знаменитостите обаче се придържаха към класическите силуети за своите визии. Например и моделът Тейлър Хил, и актрисата Селена Гомес избраха прилепнали по фигурата модели без рамене, и двете в контрастни черни и бели тонове, които съставляваха кръстосаните деколтета. По подобен начин френската актриса Ева Грийн избра рокля от колекцията висша мода FW94 на Chanel, която също предпочете черно-бялата цветова палитра, като вместо това използва контрастните тонове в прилепнало кадифено сако и бяла копринена пола.

Минималистични рокли с жилетка

Ливия Нунес в Yves Saint Laurent, Инес Рау в Saint Laurent и Елза Хоск в Saint Laurent

Ливия Нунес в Yves Saint Laurent, Инес Рау в Saint Laurent и Елза Хоск в Saint Laurent

Издигнатата простота продължи и в минималистичните черни рокли с дължина до пода, всяка от които беше от определено тънки материали, които подходящо отразяваха шика в Кан. Зад навлизането на този по-непринуден поглед към блясъка на червения килим отново стои Saint Laurent, който облече много „it“ момичета в елегантни модели, изведени в светлината на вечерното облекло чрез използването на ослепителни бижута.

От архивите

Юсейн в Dior, Бела Хадид в Chopard и Versace SS01 couture и Наоми Кембъл в Chanel FW96 haute couture

Юсейн в Dior, Бела Хадид в Chopard и Versace SS01 couture и Наоми Кембъл в Chanel FW96 haute couture

Вдъхновените от винтидж и ретро стилове бяха основна тема на тазгодишния фестивал, а дизайнерите и техните музи се потопиха в архивите на водещите модни къщи, за да създадат своите модели. Тук пайетите бяха очевидно задължителни. Докато Бела Хадид предизвика вълнение с корсетната си визия Versace SS01, нейната връстничка Наоми Кембъл избра рокля Chanel от колекцията FW96 на марката.

Прилагайки различен подход към идеята за отминалите епохи, френската певица Юсейн обърна внимание, когато се появи в творение на Dior, което наподобяваше емблематичния силует на марката „New Look“, известен с това, че е бил окончателен при първоначалното си представяне през 50-те години. В случая с Исул сакото, пристягащо талията, и черната плисирана пола бяха съчетани със сламена шапка и кожени ръкавици.

Съвременният Ренесанс

Ливия Нунес в Christian Dior Haute Couture 1982 г., Коко Роша в Chaumet и Робърт Вун и Louis Vuitton

Ливия Нунес в Christian Dior Haute Couture 1982 г., Коко Роша в Chaumet и Робърт Вун и Louis Vuitton

Всъщност в модните дефилета в Кан голяма роля изиграха визиите, определящи епохата. Ливия Нунес например носеше облекло, което отразяваше модата от XVIII в., но възрастта на визията сама по себе си беше винтидж, произхождаща от колекцията на Кристиан Диор от 1982 г. По подобен начин визията на Робърт Уун на Коко Роша съчетаваше исторически елементи като корсети с модерни дизайнерски елементи като вдъхновена от тренчкота пола, която се разкрояваше в плисирани пана.

Златни момичета

Саша Пивоварова в Prada, Кейт Бланшет в Louis Vuitton и Марина Фойс в Louis Vuitton

Саша Пивоварова в Prada, Кейт Бланшет в Louis Vuitton и Марина Фойс в Louis Vuitton

Междувременно цветът на събитието беше ярко златист, който гордо се открояваше на фона на тълпите от журналисти и различния килим. Тук Louis Vuitton отново прикова вниманието, обличайки Кейт Бланшет в златна рокля с пелерина и микро стъклени тръбички, подчертаващи раменете. По-изтънчен подход към цвета, който е централен за наградите, носеше Саша Пивоварова, чиято златна сатенена рокля с бандаж на Prada контрастираше с огромна черна панделка, която украсяваше предната част.

Много пайети

Клои Финеман в Celine на Хеди Слиман, Салма Хайек в Saint Laurent и Грета Гервиг в Saint Laurent

Клои Финеман в Celine на Хеди Слиман, Салма Хайек в Saint Laurent и Грета Гервиг в Saint Laurent

В същата сфера на явен блясък пайетите продължиха да се радват на елита на Холивуд, след като вече бяха привлекли вниманието на церемониите по награждаване. Тяхното господство продължи и в Кан, където множество семпли, но тежки рокли с пайети украсиха прочутия червен килим преди представянето на очакваните филми. От вишневочервения обтекаем номер на Клои Финеман до силно изрязаната рокля на Saint Laurent за Грета Гервиг – блясък не липсваше в Cȏte D’azur.

Обикновени сатини

Жай Тао в Prada, Грета Гервиг в Prada и Ума Търман в Burberry

Жай Тао в Prada, Грета Гервиг в Prada и Ума Търман в Burberry

По-полираната, но също толкова елегантна класика на червения килим беше в присъствието на силни сатини, всеки от които обикновено се отличаваше с метални ефекти, като същевременно запазваше класически силуети. Докато роклята от копринен сатен в цвят слонова кост на Ума Търман беше стилизирана под широкия до земята тренчкот, напомнящ за характерните кодове на своя създател Burberry, дизайнът на Грета Гервиг придоби още по-структурирана форма, която струеше от драпирано деколте без рамене, придържано с кристални брошки.

Андрогинска кройка

Ейми Джаксън в Maje, Сухейла Якуб в Dior и Жюстин Триет в Louis Vuitton

Ейми Джаксън в Maje, Сухейла Якуб в Dior и Жюстин Триет в Louis Vuitton

Както винаги, имаше много участници, които решиха да се отклонят от обичайния дрескод, като вместо това изследваха и предефинираха очакванията чрез експериментално шиене. Докато някои избраха този път чрез андрогинен подход, подкрепен от трикомпонентните облекла на Ейми Джаксън в Maje и Сухейла Якуб в Dior, други се придържаха към традиционните форми, основно подкрепени от Saint Laurent, която представи на килима освежен вариант на смокинг.

Емануела Б в Dior, Луиза Раниери в Messika и Yves Saint Laurent и Аня Рубик в Saint Laurent

Емануела Б в Dior, Луиза Раниери в Messika и Yves Saint Laurent и Аня Рубик в Saint Laurent

Драма в деколтето

Кандис Суанепоел в Chaumet и Vivienne Westwood, Паз Вега в Nicolás Jebran и Messika и Нилам Гил в Chopard Caroline's Couture

Кандис Суанепоел в Chaumet и Vivienne Westwood, Паз Вега в Nicolás Jebran и Messika и Нилам Гил в Chopard Caroline’s Couture

Кан се превърна в синоним на моден драматизъм, а къде другаде може да се осъществи подобен подвиг, освен в деколтето. То се превърна във фокусна точка на много рокли по време на различни премиери, като дизайнерите създадоха скулптурни силуети, които само издигаха носещите го. Паз Вега беше водеща в това отношение, носейки визия на Николас Джебран, която не се подчиняваше на гравитацията чрез огромна панделка, която се разширяваше, за да създаде преувеличени пропорции.

Страхотна0%

Добра0%

Неутрална0%

Лоша0%

Ужасна0%

Последни новини

Още от Звезди

© 2024 IZISKANA.com - Бъди изискана!
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg