Пазаруване през прозореца 2.0 Визуална концепция срещу интерактивност

Picture of Изискана
Изискана
Пазаруване през прозореца 2.0: Визуална концепция срещу интерактивност

С течение на годините мърчандайзингът на витрините е претърпял значителни промени от началото си през XVIII век. Концепциите непрекъснато се развиват, повлияни от промените в поведението на потребителите, културните аспекти, възхода на новите технологии и други социални фактори. Нека разгледаме неговата трансформация от практични, статични дисплеи на продукти до завладяващото AR изживяване при пазаруване на витрини, което се предлага днес.

Пазаруване на витрини и празничен период

Пазаруването на витрини придобива популярност в началото на XX век поради индустриализацията и икономическия растеж. Въвеждането на витрини от плоско стъкло позволява на универсалните магазини да показват стоки, привличайки минувачите да влязат в магазина. Хари Гордън Селфридж, основател на Selfridges в Лондон, е пионер в това отношение, като използва витрините си за излагане на стоки и новини от военното време, превръщайки ги в градски атракции.

Това откри нови възможности за търговците на дребно да привличат купувачи през празничния сезон. Усилията на търговците на дребно да изненадат клиентите с празнични витрини преобразиха градския пейзаж на големите градове, превръщайки улиците им в популярни дестинации през ноември и декември.

Macy’s в Ню Йорк стана първият универсален магазин, който представи новаторска витрина с механичен Дядо Коледа, предизвиквайки вълнение в медиите и привличайки зрители от целия град. Saks Fifth Avenue продължи тази тенденция със своето събитие „откриване на витрина“, превръщайки го в празнично събитие.

Сливане на изкуство, иновации и търговия на дребно

С напредването на XX век пазаруването от витрини се превръща от обикновена тактика за излагане на продукти във форма на художествено изразяване и витрина за нови иновативни идеи. Тя се превърна в културен феномен, който определяше тенденциите и отразяваше съвременните програми.

Търговците на дребно започнаха да разнообразяват витрините, създавайки различни инсталации в зависимост от сезона, важните културни събития или наличните стоки. Много от тях си сътрудничеха с известни дизайнери, за да създадат забележителни инсталации. Сред прословутите примери – работата на Джийн Мур в Tiffany & Co. и витрините на Barney’s, проектирани от Саймън Дунан.

Големите универсални магазини продължиха да определят тенденциите в декорацията на витрините, като постоянно се обръщаха към иновациите. Macy’s, Bergdorf Goodman и Tiffany & Co. използваха наличните по онова време технологии, като аниматроника, синхронизирано осветление и прожекции, за да създадат завладяващи и динамични сцени в своите витрини.

В началото на 21-ви век много търговци на дребно продължават да търсят нововъведения, обединявайки света на модата и новите технологии. През 2000 г. Selfridges започва да включва видеоекрани във витрините си. През 2010 г. те шокираха обществеността, като представиха сензорни дисплеи, позволяващи на минувачите да изпробват виртуални 3D часовници. Ралф Лорън е ранен внедрител на холографската технология, като прожектира боксови сцени в реален размер на витрините на бутика Polo Ralph Lauren в Ню Йорк. Harrods инсталира LCD екрани във витрините си, за да показва информация за продуктите, а Bergdorf Goodman използва сензори за движение, за да активира анимации и светлини, когато хората минават покрай тях.

Бъдещето на пазаруването от витрини е тук

2020-те години донесоха нови предизвикателства за търговците на дребно с доминирането на онлайн пазаруването и напредналите технологии, като например разширената реалност (AR) и изкуствения интелект (AI). Пандемията ускори цифровата промяна, като стана ясно, че наличието на красива търговска дестинация вече не е достатъчно, за да привлече посетители. Съвременните потребители жадуват за силни емоции и забавления – убедителни причини да напуснат уюта на домовете си и да се включат във физическото пазаруване.

Тази нова ера означава възход на „развлекателната търговия на дребно“ – концепция, която съчетава традиционната търговия на дребно с развлечения. Концепцията надхвърля традиционното пазаруване на витрини, като принуждава търговците на дребно да използват технологичните иновации, за да ангажират клиентите по неочакван начин.

Интелигентните огледала с функции за разширена реалност бързо се превърнаха в един от най-популярните инструменти в съвременния мърчандайзинг, съчетавайки безпроблемно традицията с иновацията и осигурявайки забавление за купувачите от всички възрасти. През 2023 г. Lego отпразнува празничния сезон, като инсталира магически огледала на витрините на магазина си в Ню Йорк, които позволяват на посетителите да играят виртуална игра с бой със снежни топки.

Coach прегърна технологията за проба на AR, разработена от ZERO10, и постави AR огледало на витрината на магазина, където минувачите можеха да си представят как носят it-чанта от последната колекция на марката, без да влизат в магазина.

Новите технологии навлязоха отвъд традиционния мърчандайзинг на витрини, позволявайки на търговците на дребно да експериментират на нови нива. Вирусното сътрудничество между Louis Vuitton и Яйой Кусама включваше гигантска роботизирана статуя на самата художничка, която украсяваше стената на водещия магазин на Louis Vuitton в Париж. По подобен начин корейската марка очила Gentle Monster стана известна с артистичните си пространства за търговия на дребно, включващи предмети на модерното изкуство и роботи, които взаимодействат с клиентите.

В перспектива сливането на изкуство, технологии и търговия на дребно ще продължи да стимулира развитието на пазаруването от витрини. Тъй като марките разширяват границите на творчеството и експериментите, можем да очакваме да видим още по-новаторски витрини, които ще променят начина, по който пазаруваме и взаимодействаме със заобикалящата ни среда.

Страхотна0%

Добра0%

Неутрална0%

Лоша0%

Ужасна0%

© 2024 IZISKANA.com - Бъди изискана!
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg